Svoboda především_Freedom FirstFokus Praha vydal ve své edici Marco Cavallo knihu Svoboda především, český překlad významné nizozemské publikace Freedom First. Ta analyzuje revoluční přístup k péči o duševní zdraví v italském Terstu a srovnává jej s praxí v Nizozemsku. Zahraniční inspirace byla v českém vydání doplněna o kontext komunitních služeb v České republice. České rozšířené vydání, které je k dispozici zdarma zde, finančně podpořil Magistrát hlavního města Prahy.

NLJP maketamalaČeský překlad publikace Nejlepším lékem jsou přátelé vydal Fokus Praha. Předmluvu speciálně k tomuto vydání napsal Will Hall. Původní titul Friends Make the Best Medicine vyšel v rámci Projektu Ikarus. Eletkronická verze je volně ke stažení.

raginsmalyFokus vydává ve spolupráci s plzeňským Ledovcem další titul v edici Marco Cavallo. Tentokrát jsme vybrali překlad díla Marka Reginse Cesta k zotavení. V této knize najdou jak odborníci, tak široká veřejnost množství lidských příběhů, na nichž nám autor citlivou a velmi čtivou formu představuje principy zotavení.

ZaZdm maly1 Fokus Praha vydal v rámci edice Marco Cavallo překlad knihy Za zdmi. V úvodu k českému vydání knihy Pavel Novák píše: "....dostává se vám do ruky kniha ZA ZDMI, sborník přednášek z mezinárodní konference konané v italském Meranu v roce 2004. Může se vám zdát zvláštní, proč se vracíme ke konferenci, která se konala před třinácti lety. Jejím předmětem byla „deinstitucionalizace psychiatrické péče“, tedy téma, které u nás nyní konečně začalo být velmi aktuální při právě probíhající Reformě psychiatrické péče.

clovek slintajici malyKomentář Tomáše Vaňka k "destigmatizačnímu " videu z dílny NUDZu - https://www.youtube.com/watch?v=DvYpk6U1nb0 publikovaný ve 25. Pražských Fokusovinách.

Člověk slintající touhou po respektu, člověk hospitalizovaný a vydaný na pospas lékařské vědě a její do sebe zahleděné objektivizující řeči, získal od výzkumníků další podněty k přemýšlení.